תלמיד ישיבה תובע 2.5 מיליון ש"ח עקב תאונה בטיול

שלום בידרמן | צילום: אילוסטרציה No Comments on תלמיד ישיבה תובע 2.5 מיליון ש"ח עקב תאונה בטיול
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ר' תלמיד ישיבה בן 16 במועד האירוע, תושב העיר ירושלים, נפגע בעת טיפוס על גבעה ועל שטח סילעי בשמורת טבע באזור הצפון במסגרת טיול מטעמה של ישיבת דחסידי בעלזא מירושלים בה למד, עת החליק ונפל בשל סלע גדול בשמורת הטבע, איבד את שיווי משקלו, נפל ונחבל בעיקר בקרסול שמאל.

בהתאם לכתב התביעה שהוגש בימים אלה מטעם ר' ע"י עו"ד אלי מאור מבני ברק, המוכר כמומחה בתחום רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות עבודה, בבית המשפט השלום בירושלים, בעת הטיפוס על הגבעה בשמורת הטבע, בחרו המדריך והחובש להותיר את תלמידי הישיבה לטיפוס לבדם, ונותרו למרגלות הגבעה, ולא הצטרפו והובילו את תלמידי הישיבה.

לאחר התאונה ונוכח מצבו הרפואי של ר', הוא פונה ע"י אמבולנס לבית החולים שם אובחן שבר מרוסק בקרסול שמאל, שחייב שני ניתוחים להשמת פלטה ממתכת וברגים, שלאחריהם היה ר' בתקופת מחלה ממושכת ונאלץ לעבור הליכי שיקום אורטופדיים ארוכים.
בהתאם לכתב התביעה נטען בין היתר ע"י עו"ד מאור כי לא בוצעה הדרכה מתאימה לתלמידי הישיבה קודם לטיול ובפרט לכך שהמדובר בטיול המשלב טיפוס על שטח סלעי תמיר, וכך חלק מהתלמידים בישיבה ולרבות התובע, הגיעו עם נעליים רגילות של תלמיד ישיבה שאינם מתאימות לטיפוס בשטח סלעי, מה שגרם להחלקתו ונפילתו הקשה.

כן נטען בכתב התביעה כי בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון מקדמת דנא, חובת ההשגחה של מורי הישיבה על התלמידים במסגרת טיולים מטעם הישיבה, הינה כ"חובת ההשגחה של אב על בנו", ונוכח הפרת החובה מגיע לר' פיצוי מלא וגבוה על נזקיו הקשים.

יצוין כי לכתב התביעה צורפה גם חוות דעת רפואית ומנומקת מטעם מומחה בכיר וותיק לכירורגיה אורטופדית, שבדק את ר' מטעם עורך דינו, וקבע לר' אחוזי נכות אורטופדיים גבוהים בגין מצב לאחר שברים, המלווה בהגבלות תנועה ניכרות של הקרסול לכל הכיוונים.
לאחר שניסיונות להליכי פשרה בדרכי נועם מטעם עורך דינו של ר' מול חברת הביטוח "הפניקס", חברת הביטוח של ישיבת דחסידי בעלזא במועד התאונה, לא נשאו פרי, הוגשה כאמור בימים אלה ע"י ר' באמצעות עו"ד אלי מאור, תביעה מנומקת לביהמ"ש השלום בירושלים על סכום של 2.5 מיליון ש"ח, גבול סמכות בית המשפט, וזאת נגד חברת הביטוח "הפניקס".

כתב ההגנה מטעם חברת הביטוח "הפניקס" טרם הוגש לתיק בית המשפט.



0 תגובות